Helg, kalas m.m.

Fredag kväll provsydde jag ettpar byxor som jag hade ritat. Var väldigt nöjd med mönstret men när jag hade sytt färdigt så blev jag lite småskeptisk. 
Dagen efter när jag tänkte rita om mönstret så insåg jag varför de adra byxorna blev så konstiga.. Jag hade sytt de upp och ner!
Robert och Ylva hade lite morgonmys innan födelsesdagsbarnet vaknade :)
När mamma och 2 av mina systrar komså gick vi till den nya lekparken i stadsparken. Måste ju säga att Ylva har en väldigt avslappnad stil! Gick inte att få några kort där eftersom det var FULLT med andra barn!
Efter han öppnade alla paket så fikade vi :)
Ylva ville ha!
Och hon fick smaka lite ^^
Blir tyvärr inte fler bilder från kalaset eftersom min lillasyster smög in i bakgunden på alla kort och jag inte får lägga upp kort på henne ;)
Så nu får det bli lite kort på det jag hann sy istället. 
En av tröjorna som ska användas under fotograferingen :)
Och matchande byxor med vikbar mudd :) Som ni ser så blev det betydligt bättre när jag sydde de åt rätt håll!
En till tröja hann bli klar :)
Och matchande byxor!
Så hann jag med en tröja till innan jag skulle börja med middagen (som förövrigt gav mig sån matkoma att jag inte orkade hålla mig uppe längre än till 8). Idag har jag 2 par byxor och 1 tröja kvar. Sen så funderar jag på om jag ska orka sätta mig och sprätta upp de rosa byxorna eller om jag bara ska sy nya :P

Förutom det så ska jag försöka hinna sy 4 mössor och kanske 4 napphållare och en body eller pyjamas. 
Beror dock helt på Ylva.. Än så länge så verkar hon ha en bättre dag idag änr hon hade igår. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0