Sömnbrist deluxe!

Den här veckan har varit låååång! Ylva har sovit väldigt halvdant och som mest så har vi varit uppe 7(!!!) ggr på en natt. mån-ons visste jag inte helt vart jag skulle ta vägen på slutet av dagen. Jag som hade stora planer på att sy massor så att jag kunde skicka iväg ett paket till affären i Norge :/ Men idag har jag hunnit med lite iaf :) Och nu blev fotograferingen imorn inställd så då hinner jag med ännu mer!
 
Men nu ska jag alldeles strax laga mat så får bli en bildupdate. Trött efter dagens jobb!
 
Provade en ny klänningsmodell förra helgen som jag är jättenöjd med ^^ 
Var inte jättelätt att ta kort på Ylva med den på men man ser på ett ungefär hur den ser ut iaf ;)
Och leverpastejssmörgåsar är fortfarande något av det bästa som finns ^^ Här ser man också att klänningen egentligen är en storlek för stor :P
Ylva verkar också väldigt nöjd med sin nya pyjamas i merinoull och sover väldigt bra i den. Får sy flera så att hon sover bra alla nätter :P
Här låg vi i sängen och hade lite morgonmys innan vi gick upp. Ylva hade sovit i 8 sammanhängande timmar!
Vi lyxade till det lite på kvällen också <3
Söndagen var vi ute på morgonpromenad :)
Ylva var måttligt road av att gunga :P
Men Isak hade roligt iaf :)
Hann sy lite småsaker förra helgen. Här är det matchande mössor till tvillingtjejer med reflextryck :)
Det blev en till klänning i den nya modellen men den här gången var det nånting som gick väldigt fel så den får stanna här ;)
En singoalla i storlek 62 som ska skickas till affären blev klar också :) I underbara trollmor <3
En vanlig klänning i storlek 74 ska också skickas till Norge. 
En tröja i storlek 62 som ska skickas till en kund i Norge.
En tröja i storlek 86 ska också skickas till en kund i Norge men jag vill sprätta halsen och göra om först.
Samma kund ska få denna men vill byta kantbandet i halsen på den med. Tråkigt när man provar nya muddar och de förstör plaggen :/
I tisdags var vi hos tandläkaren med Ylva för första gången :) Hon har inga tänder än men det var mest en infoträff där en tant satt och sa motsatsen till vad bvc säger :P
Efter tandläkaren gick vi hem till grannen och där bråkade de som vanligt om maten. Varför äta sin egen mat?
Fick hem ett monsterpaket med vinyl i veckan också :D De "små" rullarna till höger är 1-3 meters rullar. De svarta, rosa och vita i mitten är 20m väggvinyl och "arken" som ligger utspridda är 33x50cm bitar med färger som jag ville prova på :)
Testade självklart väggvinylen direkt på kvällen ^^ 
Och dagen efter så provade jag lite mer väggvinyl på våra glasburkar :D
Jag gjorde ett tryck till Ylvas body också men det röda glittret på manen och hovarna färgade av sig på den vita kroppen :/
Första beställningen av väggvinyl blev färdig och sattes upp också :)
Och idag har jag hunnit med 2 klänningar, 15 mössor och 11 dregglisar. Här är en singoalla i storlek 86.
Och en singoalla i storlek 68 :) 
 
Men nu är det dags att laga mat!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0