Lördag morgon. (Ylva hann visst före mig)

Hahaha! Oj! Jag trodde att jag hade postat det här men tydligen hann Ylva stänga av datorn innan jag hann uppdatera ;) Detta skrev jag dock för 1,5 vecka sen :P
 
 
Klockan är i skrivande stund 09.35 och jag har redan hunnit ge Ylva frukost, dricka kaffe, ta hand om de senaste dagarnas bokföring och gjort en lista på allt jag ska försöka hinna sy nu i helgen. Är en låååång lista och jag blir glad om jag hinner med hälften. Rean är iaf över så nu kanske det lugnar ner sig lite med beställningarna. Väntar på ett stort lass med knappar också eftersom jag har bestämt mig för att byta ut plastknapparna till metallknappar. Mitt i allt detta jobb så har jag också varit på jobbintervju. Det är en lååång process när det är bemanning. Det började med telefonintervju i måndags sen så var det personlig intervju på tisdagen och efter den var det en videointervju som de skulle skicka vidare till Nelly (kunden som vill ha personal) och när jag kom hem så skickade de översättningstest till mig och igår ringde de och sa att Nelly vill träffa mig. Så uppenbarligen kan jag fortfarande norsk bokmål såpass bra att de anser att jag kan vara en del av deras norska kundtjänst och till viss del översättare på hemsidan. Får jag jobbet så börjar jag i maj vilket känns väldigt skrämmande. Jag vill ju vara hemma med Ylva! Men men, man kan ju alltid hoppas att det går såpass bra med företaget tills dess att jag kan vara hemma och sy istället. 
 
Men nu har jag inte tid att sitta här mer! Kan ta lite kortfattat hur gårdagen såg ut iaf :P
Började dagen med frukost för att sen gå upp till grannen och äta frukost nummer två. Efter det blev det bus och lek i någon timme innan det var dags för mat igen (åter lite men ofta nu när vi försöker vänja dom av med ersättning och välling). 
Gårdagens lunch intogs med stor inlevelse :P
Och när Ylva sov igår så tog jag för första gången på flera veckor lite egentid. Jag satt och spelade skyrim istället för att städa, sy, sköta bokföringen m.m. Robert sa igår kväll att jag måste sätta "kontorstider" som jag svarar på mail och frågor. Senaste veckan har jag svarat på mail m.m. från att jag vaknade på morgonen tills jag somnade på kvällen. Inatt vaknade jag flera gånger och drömde om tyger m.m. och inte på ett bra sätt. 
 
Ylva stängde av datorn innan jag hann skriva klart :P Gick iaf upp till grannen när Ylva vaknade igen igår. 
Grannens dotter var lite ledsen så då skulle Ylva "trösta" (stå där och babbla lite) :P
Och den här bilden beskriver dom två väldigt bra. Så fort man titta


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0