Feber :(

Lillskruttan vaknade i går morse (runt 4) med 39,8 graders feber :( Hon var hängig hela dagen och halvsov på mig större delen av tiden. Vi har sovit i skift i natt och det verkar som om vi får göra det inatt också. Hon får panik så fort vi lägger henne i både hennes och våran säng. Bara vagnen eller på oss som duger. 
Efter en lång kamp på förmiddagen så somnade hon till slut på mig. Hon vaknade till med 10-15min mellanrum och gnällde sen så somnade hon om lika snabbt igen. 
När Robert kom hem från jobbet så somnade hon lika snabbt på honom. 
Idag vaknade hon piggare men hon har fortfarande feber. Idag har hon dock legat runt 38,5 så hon har varit mer aktiv och smakat lite på mat, lekt lite och sånt. Men nu mot kvällen så har hon blivit sämre igen så jag funderar på om jag ska lägga mig lite eftersom jag troligen får sitta uppe med henne i natt igen. 
 
Hade planerat att jag skulle sy massor i helgen men när man inte får sova och har en väldigt mammig tjej så blir det inte mycket gjort. Har gjort iordning några beställda tryck iaf. 
 
 
 
Nej god natt! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0