Lycklig, nervös, småstressad men allmänt peppad ^^

De senaste dagarna har jag tagit flera större beslut ^^ 
Jag har bestämt att jag tänker kämpa för att kunna ha Ylva hemma till hösten. Jag känner att det är fel att ha henne på dagis nu till våren eftersom hon är mer på en 9-10 månaders nivå nu när hon snart blir ett år. Jag ser framsteg dagligen och det är en underbar känsla men jag känner att med den tuffa starten vi har haft så får det vänta. Därför sökte jag några kurser på högskolan! Jag har äntligen fått mitt slutbetyg och under komvuxtiden innan Ylva föddes så har jag höjt mitt snitt från 11 nånting till 16.64 ^^ Väldigt nöjd med det snittet och jag faktiskt har 8 MVG och 9 VG :) Det hade jag aldrig trott för några år sen! Nu får vi se om jag kommer in på någon av kurserna eftersom jag sökte med "sen ansökan". Kommer bara läsa på halvtid och har bara valt kurser som jag tycker verkar väldigt intressanta så att jag ska ha orken och diciplinen att sätta mig med det när Ylva sover eller när Robert är hemma. Kommer också kunna fortsätta med mitt företag under tiden :)
 
Och idag så fick jag ett erbjudande som har gjort mig jätteglad, nervös, småstressad m.m. Jag har blivit erbjuden att prova att sälja mina kläder i en affär i Norge :O Känns jättespännande samtidigt som jag blir lite stressad över att hinna med. Har inget krav på mig med att bli klar innan jul men vem som helst förstår ju att ALLT säljer mycket bättre innan jul :P Så idag har jag gjort en lista på allt jag ska sy och skicka så får vi se hur det går :) Var väldigt roligt att ha en tävling också så det ska jag nog ha igen i framtiden :) 
 
I allmänhet så känns det som att närmsta halvåret kan bli himla spännande på flera punkter :) Känner mig väldigt peppad just nu och bara av det får man ju betydligt mer ork! Nu hoppas jag bara på att Ylva kan börja sova lite igen så att man kanske kan vara pigg hela tiden :P
 
Har väl egentligen inte gjort jättemycket de senaste dagarna men lite bilder har det blivit iaf :)
Såhär satt Ylva och pratade med sina nallar typ kl 4 på morgonen. Vadå sova?
På dagen var vi uppe hos grannen och där får man tugga på fjärrkontrollen ^^
På kvällen körde jag och grannen på en filmkväll igen :)
Dagen efter upptäckte Ylva hur man klättrar upp i soffan ^^ Har haft några jobbiga dagar nu som hon har haft himla ont i magen :/ Hoppas det går över snart!
Isak hjälpte mig med Ylva så att jag fick hetsäta lite :P Avlappnade framför tvn?
Och idag blev jag lite extra pepp så då stressydde jag en ny förbättrad pyjamasmodell till Ylva ^^
Hon fick prova den och den är underbart mjuk och mysig i 100% merinoull!
Men nu ska jag städa lite innan Robert kommer hem. Ylva var så trött av att ha haft ont i magen hela dagen så hon somnade precis i vagnen ute på balkongen. Egentligen borde hon inte sova såhär sent men känner att det skulle bli för många timmar med trött bebis också..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0