Dålig på att uppdatera.. En massa gnäll!

Ja jag har helt enkelt blivit rent kass på att uppdatera. Varför? Jo för att jag inte har tid och ork. Det känns i allmänhet lite som om allting går emot oss just nu. Roberts dator dog, bilen dog, Robert blev arbetslös, min telefon dog (varit utan telefon i 1,5 vecka och lär ju inte ha råd med en ny närmsta halvåret) och nu blinkar min dator att den vill att jag ska byta batteri eftersom det också är helt slut. Så här har ni anledningarna till att jag inte orkar sätta mig och uppdatera bloggen. Det och att jag helt enkelt inte har tid eftersom jag jobbar varje kväll. Eller ja inte bara varje kväll. Jag jobbar i stort sett från att jag vaknar på morgonen tills jag inte orkar vara vaken längre på kvällen.
 
Det går framåt för företaget, har på ganska så precis 2 månader fått över 800 följare på facebooksidan. Ser helt klart att det kommer gå att ta ut lön m.m. i framtiden men än så länge så är det fortfarande så mycket som måste köpas in. För att få mer vinst så skulle jag behöva billigare tyger och en snabbare symaskin. Billigare tyger får jag bara om jag köper från grossist men de har krav på att man köper 10m av varje så då blir det dyrt just där och då när jag ska köpa hem det. Att jag sedan får betydligt mer vinst på allt jag säljer i det sen är ju något som jag helt enkelt bara får klara mig utan så länge. En ny symaskin kostar ju också pengar men i längden så skulle den korta ner arbetstiden väldigt mycket så att jag både får högre timpenning och kan minska kötiden =  fler kunder. 
 
Skulle behöva vinna på lotto men för att göra det så måste man spela och det kostar pengar :P Allting är bara en ond cirkel när det kommer till pengar!
 
Förutom allt sånt så har det väl inte hänt jättemycket. Ylva går fortfarande runt på knäna (finns film på det på facebook) och nu har hon inget intresse alls av att gå på fötterna mer än runt bordet eller annat som hon kan hålla i sig i. Hon har 5 tänder som ligger och trycker så humöret är väl lite som en gravid kvinna men större delen av dagarna så är hon faktiskt himla mysig och rolig ^^ Hon pratar mer och mer och har börjat med olika "ord" för saker. Hon leker på ett helt annat sätt nu och det är så roligt att se hur hon utvecklas varje dag. Ska se om jag kan hitta lite bilder jag kan lägga upp ocskå ;)
 
Senaste bilden på henne i de nya byxorna jag sydde igår :) Har äntligen hittat en modell som sitter perfekt på våran lilla smalfis :D
Idag fick hon prova blodpudding också och det var ganska mumsigt. Lite skeptisk först men sen så åt hon väl ungefär hälften (vilket är bra i hennes mått).
Hon har varit lite skruttig de senaste dagarna och då vill hon ha nappen och kryper runt med kudden. Här kröp hon upp bredvid mig i soffan och satte sig i hörnet och myste med en filt medan hon tittade lite smått på tvn. 
Vi är inne i en fruktperiod här hemma och det blir väldigt mycket smoothies då. Ylva älskar det!
Ylva har blivit betydligt bättre på att klättra nu också så nu klättrar hon in och ut här dagligen. Viktigt att ALLTID ha det som ligger längst in ;)
Hon leker i allmänhet väldigt mycket med sina nallar nu. Både myser, pussar och pratar med dom :)
Och vi har fått gömma undan katternas matburk nu. Hon bev iaf himla populär hos katterna när hon öppnade upp och matade båda ;)
Vi har varit ute mycket och njutit av solen. Vi har vänt Ylva framåt nu också och hon är riktigt nöjd med att åka vagn nu :)
Och att rita är ROLIGT! Smaka på kritorna är ännu roligare ;)
 
Ja jusste, förutom allt detta så har jag också börjat med 5:2. Än så länge har det gått himla bra och jag känner mig lite piggare och har på 1,5 gått ner 3 kg :) Känns som det här är något som jag både kan hinna och ha råd med. Allra helst hade jag ätit LCHF eftersom jag mådde så himla bra när jag åt det men jag känner att både ekonomin och tiden sätter stopp för det :/ 
Nu tänker jag gå och lägga mig så att jag hinner sova några timmar innan jag ska jobba heeela dagen imorn. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0