Bildbomb

Jag är fortfarande såpass slut att jag helt enkelt inte orkar skriva så mycket men kan köra en liten bildbomb på det som har hänt sen mitten på december. 
Nybadad lillfis <3
Första kalaset ^^ 3 av hennes 4 farbröder tittade förbi och alla hennes kusiner var där (2 var upptagna med en film när jag tog kortet). 
 
Första barnkalaset hade vi dagen efter :) 
Och efter fikat hade vi fullt upp med att hålla koll på alla små ;)
Ylva fyllde hela 1 år och dagen firades hemma hos grannen. Älskade lilla skruttan <3
Julen kom och vi åkte till östkusten för att fira den. När vi kom dit så tyckte mamma att vi förtjänade lite egentid så jag och Robert gick ut och åt. Farligt gott!
På kvällen när Ylva hade somnat fick vi lite mer egentid och gick på bio.
Ylva fick sin första julstrumpa på julafton och den var fylld med roligheter.
På julafton fick Ylva ha sin mosters 33 år gamla bunad (norsk folkdräkt) och hon var så himla fin i den <3
När hon skulle äta julbord fick hon dock ha nånting annat på sig. 
Efter all mat så fick hon bada i "diskhon" hemma hos mormor. Det var roligt!
Isak flyttade hem så Ylva fick sitt rum igen. Syns det att jag älskar rosa? 
Jag passade också på att städa bland alla tyger. 
Jag fick paniksy några pyjamasar till Ylva. Denna i storlek 80.
Och denna som blev lite misslyckad :P
Ylva var nöjd med sin nya, lite för stora pyjamas iaf :) Här står hon bara och sjunger lite random :P
Jag fick sytt lite till. Här är ett matchande set till syskon :)
En singoalla i storlek 80 till Ylva.
Två babywraps som skulle till olika ägare. 
En op som ska till butiken i Norge
Provade på nånting nytt och sydde dit spetsapplikationer. Blev helt såld!
Efter önskemål från en kund så provade jag på lite andra spetsdetaljer. Inte överdrivet nöjd med resultatet men nu har jag lärt mig hur jag INTE ska göra ;)
Ylva fick en ny op.
Jag sydde några set som ska till Norge.
Så sydde jag några byxor för att matcha tröjorna jag sydde innan jul 
Jag roade mig lite med ett tryck till en av Ylvas bodys ;)
Det blev en del filtar.
Och lite mer spetsdetaljer.
Älska spets!
Några mössor blev det också!
Ylva älskar sitt rum och vi spenderar många timmar om dagen där inne. Lyssnar på musik, dansar, läser böcker m.m.
Och när farbror Daniel är här så är det obligatoriskt att leka i tältet :P
Ylva har fått sin första tand också :D Enda sättet att få det på bild är att ta kort med blixt :P Den har kommit upp mer nu dock. 
Hon har blivit mycket mer intresserad av mat (äntligen!!) så nu går hon med på att äta lite allt möjligt.
Hon har fått prova på att rita också. Robert lät henne sitta själv ett tag :P
Och nu till det jag har gjort senaste veckan. Har sytt MASSOR och lärt mig hur photoshop funka. Hur snyggt blir det inte när man tar bort bakgrunden? Op i storlek 80.
Op i storlek 92
Ny mössa till Ylva.
Syskonmatchning 
Fleecefodrad overall i storlek 68
Mysig filt med minky och jersey
Filt med minky och minky
Op i storlek 68
Matchande set i storlek 122.
Op till Ylva med underbara detaljer <3
En till op till Ylva med underbara spetsdetaljer. 
Provade på nya fickor och jag älskar dom!
En snuttis, en babywrap och en spetsdregglis blev klara.
Provade på nånting nytt i form av en luvtröja. Får göra om mönstret lite innan jag tar med det i sortimentet. 
Provade på lite mer spetsdetaljer också. Singoalla i storlek 80
 
Och efter önskemål från en kund så provade jag på en ny modell också. Måste bara få hem knapparna jag har beställt så är den färdig. 
Ylva har fått en alldeles egen stuvlåda och hon är nog lika förtjust i tyger som jag är ;)
Farbror Daniel var här några dagar så att jag skulle hinna sy lite mer. 
Så då blev det en singoalla i storlek 62
Provade mönstret i jersey också. 
Provade spetsapplikationer på haremsbyxor i storlek 80.
Och sydde klart en beställning i storlek 62.
Idag sydde jag klart en filt till samma beställning. 
 
Det var alla bilder. Väldigt kortfattat så har Ylva fyllt år, vi har firat jul, vi var sjuka i 2 veckor sen så har jag jobbat massor. Nu när jag har kommit ikapp så tror jag att jag kan lyckas uppdatera bloggen lite oftare. Har tagit emot eftersom jag visste att det skulle ta sån tid att gå igenom allt :P 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0