Fullt upp!

Har haft fullt upp de senaste dagarna. Har hänt MASSOR med Ylvas grovmotorik senaste veckan, vi har åkt 66mil på en dag och jag har hunnit sy lite ^^ Trött nu så får bli lite bilder bara :P
Var på affären förra veckan och då fick Ylva inviga sin vinteroverall. Blev lite varmt så fick öppna upp och ta av mössan när vi var där inne. Hon tycker det är sååå roligt att åka kundvagn!
I torsdags hände det en massa nytt! Hon insåg hur man når saker uppepå bordet i vardagsrummet ;)
Och hon ställde sig upp efter något annat än mina ben för första gången! Hon har gjort det länge i sängen och soffan men på golvet har det varit himla läskigt. Ångesten som spred sig i hela kroppen när hon ställde sig upp var olidlig. Kämpade dock emot och lät henne stå kvar och lät henne försöka ta sig ner själv också. Var lite läskigt när hon till slut ramlade ner men hon ramlade såpass bra att hon inte fick ont iaf. Bara lite smårädd :P
Hon var inne hos Isak ett tag när jag lagade mat och när jag kom in så satt hon i hans knä för första gången! :O
Ylva fick inviga sin stol i fredags när vi åkte till östkusten över dagen. Hon verkade väldigt nöjd med den och sov större delen av vägen :) Självklart försov vi oss massor! Skulle åka kl 7 och vi vaknade 6.58. Men vi hann till mötet ändå :)
Mötet gick hur bra som helst och det bestämdes att Isak flyttar hem igen till jul :) Ylva var hos sin mormor när vi var på mötet. Här försöker hon mata sin moster med russin ;)
Resan hem blev lång i dimman men vi kom hem igen runt midnatt. 
Kampen mot sömnen fortsatte hemma. En hel vecka som hon var vaken minst 2-3 timmar per natt!
Lördag morgon spenderades till att klättra på pappa. Och rycka honom i näsan så klart. 
Han kunde självklart inte låta bli att ge henne en av födelsedagspresenterna så här bygger han ihop hennes nya leksakslåda. Oerhört spännande!
Såhär gör Ylva väldigt ofta när hon är på golvet. Här står hon och tittar på tv :P 
I morse tog jag kort på henne och hade glömt bort att jag hade på blixt ;)
Titta vilka lockar hon börjar få!! Underbara unge ^^ Tittar på tv ;)
Fick sytt lite idag också :) 
Lite till ;)
En singoalla i storlek 62
Och en klänning i storlek 92 :) Älskar tyget!
Så har jag också en liten tävling för de som har instagram eller facebook. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0