Krypa tillbaka till livmodern??

Ylva vaknade förkyld idag och hon har suttit fastklistrad på mig hela dagen. Hon är såååå mammig!! Det är på den nivån att om det hade varit fysiskt möjligt så hade hon krypit tillbaka in till livmodern och lagt sig där i några dagar. Känner mig helt slut! Om hon bara somnar snart så tror jag att jag ska lägga mig också så att jag kanske hinner sova lite innan hon vaknar igen... 
 
Tillväxtfas+tand+förkylning+ont i magen = Vidrigt trött och otrevlig mamma... Känns som jag borde undvika människor tills det här är över för säger någon fel sak så får jag en bild i huvudet av att jag skadar dom..
 
Till nånting positivt! Idag var första gången som vi också undrade om det var ett medvetet "mamma" eller om det bara var hennes vanliga mamamamama gnäll. Jag tror mer på att hon bara var arg men Robert lät ganska övertygad om att hon faktiskt ropade på mig :P
Hon har också börjat visa intresse för att försöka ställa sig upp efter saker här hemma. Idag försökte hon komma upp i sin rosa soffa och hon har försökt klättra upp på mitt ben så fort jag har varit mer än en halvmeter ifrån henne. Hon blir riktigt arg när hon håller på men det blir bättre och bättre för varje försök :)
Här försökte hon ställa sig upp på mig när jag satt på golvet. Hon var arg och frustrerad och gnällde/grät argt och Moa visste inte vart hon skulle ta vägen. Vad gör man när bebisen är ledsen? Man pussas och hoppas på att det blir bättre ;) Och det blev det tills hon nästan välte henne :P
 
Men nu lät det som om sista läggningsförsöket kanske funkade, vågar man hoppas? Får jag lägga mig?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0