Försöker bättra mig ;)

Ska försöka uppdatera bloggen lite oftare! Har faktiskt gjort ganska mycket de senaste dagarna :) Inget direkt vettigt men jag har haft några riktiga "mammaledig" dagar ^^
Känns som att dagarna går ut på att leka och träna och nu händer det saker hela tiden. 
Nu kan jag t.ex. gå ut i köket så ålar hon efter mig. Hon kommer ålandes när jag ropar på henne och det går snabbare än man tror!
I måndags njöt vi av det fina vädret och var ute på promenad med grannen i 1 timme och 20 min. Hade nog varit ute lit längre men Moa har inte helt hängt med på att det blir kallt i år så hon har tappat all sin päls så som hon brukar göra på hösten men hon har inte hunnit få någon vinterpäls än så stackarn var väldigt frusen mot slutet. Ylva fick självklart inviga sin nya mössa ^^
Det har blivit mycket krypträning också. Hon kryper i soffan och i sängen men på golvet är det fortfarande lite läskigt. Så nu sitter jag på golvet på dagarna så att hon får massa plats i soffan. Jag sitter självklart bredvid och är redo ifall att hon skulle välta ;)
Allt detta för en pappersbit ;)
I måndags hade vi besök av några av mammorna och bebisarna som vi träffade mycket i somras :) Det var väldigt trevligt! Kul att se hur de växer och utvecklas också :)
Fick låna gosiga 5-månaderskillen som modell också :) 
Igår var vi hos grannen större delen av dagen och då fick Ylva prova fiskbullar och makaroner. Det var mumsigt ^^
Och på kvällen så hade jag och grannen en barnfri filmkväll med chickflick och massa onyttigheter :P
Idag har vi än så länge hunnit med frukost, lite lek på golvet och lite morgonmys :)
Mitt i frukosten så måste man ju klappa händerna också. Överlycklig hund som ser hur leverpastejsmackan flyger åt alla håll ;)
 
Nu ska jag se om jag kanske kan få lite gjort i lägenheten medan Ylva sover så blir det förhoppningsvis en promenad i det fina vädret när hon vaknar :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0