Besök, bvc m.m.

Har haft fullt upp de senaste dagarna! Vi har varit hos grannen och lekt, vi har varit på bvc, "tant Alice" har hälsat på och soc har varit här för att se så att vi duger som "familjehem" (och tydligen så är vi bra föräldrar och gör ett utmärkt jobb ;) ). Kan ta de senaste dagarna i bilder eftersom jag är helt slut efter en lång dag med en massa arbete. 
Så fort Ylva är i sängen eller soffan så försöker hon krypa :) Idag visade hon även tecken på att försöka gå upp på knäna på golvet också :) N kan jag stå i hallen och ropa så kommer hon ålandes med ett stort leende ^^ Känns underbart att se så mycket framsteg i motoriken :D
Hon har börjat visa ett riktigt intresse för mat nu också och är nere i 2-3 flaskor välling om dagen istället för att äta enbart det som hon har gjort en allt för lång period. Nu äter hon rån, frukt, middag, gröt ibland m.m.
Och jaaa jag tycker det är roligt att ta kort på henne med blixt ibland ^^
Det kliar i Ylvas mun och hon har kommit på att hennes fötter är himla bra att tugga på om hon inte har något annat :P
Ylvas fadder "tant Alice" kom hit i torsdags och åkte hem idag. Har varit underbart att ha henne här och Ylva har varit sååå nöjd. Hur bra morgon har man inte om man får ligga på någon annan, titta på tv OCH tugga på en telefon?
Vi var på bvc i fredags och oj vad hon har växt!! 4 cm på 1,5 månader. Så nu har våran lilla skrutta gått från 46cm och 2215g till 77cm och 8945g :O När man tittar på kurvorna så skulle man knappt kunna tro att hon är född för tidigt längre :D 
Hon fick provsmaka clementiner för första gången också :) Det var lite surt men himla gott ^^ 
Testade en ny mössmodell också och är barnsligt nöjd ^^ Kan man vara sötare??
Sydde min allra första jacka också. Underbart mjuk korallfleece. Love it!!
Och som tack för all hjälp med Ylva så fick Alice första paret tumvantar som jag har sytt. Självklart med unicorn reflex ;)
Robert fick en mössa med reflextryck i farsdagspresent idag <3
Ylva njöt av att få mysa lite extra med Alice nu på morgonen ^^
Jag väckte Robert och alla ville vara med! Blixten störde som vanligt ;)
Har fyllt i min första momsdeklaration och det tog tid att gå igenom alla månaders inköp!
Belöningen blev farsdagsfika med cheesecake som jag och Alice gjorde i morse ^^
Efter det så hann jag sy lite till! T-shirt i storlek 92.
Tröja i storlek 92.
Tröja i storlek 86.
Sen så blev det några napphållare och en filthållare :)
Ylva var lite extra pappig idag och här låg hon hos honom efter hon blev rädd för att en låda smällde. 
Några minuter senare så ålade hon runt på golvet och slängde runt på alla mina mönster :P Sååå nöjd!
Och nu på kvällen så sydde jag en babywrap till babyskyddet! Jättemysig och varm korallfleece på insidan! Perfekt för bilen eftersom man bara kan öppna upp den när bilen blir varm :)
 


Kommentarer
Caroline

Den där babywrappen var ju fiffig! Men det känns som om jag skulle haft den från början, om jag skulle beställa. Nu är vi väl ändå på slutet av babyskyddseran?

Jag använde ett gratis webbaserat bokföringsprogram som heter Kapitas.se. Det ser ut som om du har Excel öppet bara. Prova det kanske? Det gör allt enkelt (enklare i alla fall) sen när man ska göra bokslut mm genom att benämna allt på rätt sätt och skriva ut siffror.

Svar: Ja man skulle haft en sån i början! Ska åka och prova olika bilstolar nästa helg så känns som att den kommer vara lite liten för Ylva. Men förhoppningsvis så är det andra som ser nyttan i den :)
Jag la bara in det i exel just nu eftersom programmet jag tänkte använda krånglar så mycket. Det ska kopplas upp med banken men banken vill att jag ska byta kontor m.m. Kanske ska kolla upp kapitas istället så att jag kan komma igång ordentligt någon gång. Känns inte som en sån sak som man vill hamna efter med.
Ylvas mamma

2013-11-11 @ 08:06:26
URL: http://min.bakel.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0