3 månader (!!) :O

Idag är det 3 månader sen vår älskade lilla skrutta föddes <3 Det var en jobbig början och det har varit en jobbig tid senaste veckorna men klyschan är att hon är värt det. Nu har hon också börjat bli mycket bättre igen :) Nu har vi sovit tillsammans i sovrummet två nätter i rad :) Tog ett tag att få henne att somna i vaggan men till slut gjorde hon det och då sov hon 3 timmar innan hon vaknade och ville ha mat (hade gått nästan 4,5 timme sen hon fick mat senast). Efter det krånglade hon lite men till slut fick jag sova lite till. 
Såhär pigg var hon när jag ville sova imorse ;) Men är man så söt som hon är så kan man inte bli grinig :P
Bilder från dag ett tills idag, tänk så liten hon har varit! På torsdagen ska vill till bvc för att vaccinera henne. Ser inte alls fram emot det :/
Ylva 6v och 4 dagar gammal. Dagen innan hon enligt ultraljudet skulle födas. Älskade lilla skrutt ^^
Ylva 1 vecka gammal.
Efter hennes första bad.
En liten påminnelse om hur liten hon har varit. Storlek 56!
De minsta händerna jag någonsin sett <3


Kommentarer
Veronica

Hon är verkligen jätte söt Runi =)

Svar: Tack :)
Ylvas mamma

2013-03-19 @ 14:22:26
gabriella

Hej. Jag känner igen allt du skriver. Håll ut, det blir bättre. Sandra hängt på mig i ca 6 månader dygnet runt. Jag hade en elastisk tubtopp som Sandra låg under som hud mot hud o kunde göra allt. Det var ju sommar o vi var blöta hela tiden, men Sandra trivdes o var tyst. Jag sov med det också, behövde inte vara oroligt att hon ramlar.
Jag ställer gärna upp och avlasta , så att ni kan åka o handla tilsammans elle bara äta i lugn o ro eller något annat som behövs. Hör av er om ni känner er mogna o släppa Ylva. En halv timme gör mycket. Jag hade ingen som kunde hjälpa, passa på. Kram

Svar: Ja det börjar äntligen bli lite bättre men vissa dagar är fortfarande hemska :/ Problemet nu är att hon vill bäras mycket men det duger inte att bäras i "normal" höjd för bärsele eller sjal utan hon ska helst ha huvudet över axeln så att hon ser så mycket som möjligt. Och vi får inte sitta still utan vi måste gå runt hela tiden. Kanske hör av mig framöver :) Än så länge "vågar" vi bara lämna henne med Roberts mamma och det är oftast bara korta stunder om vi måste iväg. Tack iaf :) Kram
Ylvas mamma

2013-03-19 @ 16:22:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0