Trasig...

Känner mig som rubriken säger.. Ylva har haft två dagar nu som hon vägrar sova och vägrar äta. Om jag räknar på timmarna hon brukar sova och hur mycket hon brukar äta så kan jag nog säga att hon ligger på ungefär hälften på båda. Det innebär att hon blir övertrött och hungrig vilket i sin tur leder till att hon blir grinig och gnällig. Jag vill att tanden ska komma upp NU!!! Det hade äntligen vänt och blivit bra och nu kommer det här :/ Hon har vissa bra stunder på dagen också men så får hon feber till och från och då är det ju ännu mer förståeligt att hon blir gnällig. Men jag känner mig trasig. Jag är van vid att hon somnar runt 19-20 så att vi får lite ensamtid innan vi lägger oss men igår somnade hon 23.30(!!!) och idag somnade hon 21.30. Och hon blir så arg! I dag började hon redan vid 19 med att gnugga sig i ögonen och var jättetrött. Men när vi la henne så gick det inte. Vad vi än försökte så gick det inte. Igår försökte vi till och med att gå ut med henne i vagnen runt halv elva på kvällen men icke. Då låg hon där och pratade för sig själv.. Jag hoppas det vänder för nu är jag mer död än levande...
 
Kan ta lite bilder sen senaste inlägget också. 
Såhär kul kan det vara att byta blöja om hon är på bra humör :P
Har hittills blivit av med det mesta av överflödsvätskan i kroppen så sen i lördags har jag gått ner 2,5kg. Gjorde fröknäcke i helgen och det är ju farligt gott med philadelphia, chilisalami, brie och paprika ^^
Ylva visar mer och mer intresse för att faktiskt förflytta sig i gåstolen. Ibland går det framåt men större delen av tiden backar hon och fastnar överallt :P
Hon har upptäckt sina fötter också. De är väldigt intressanta och hon spenderar väldigt mycet tid med att prata med dom ^^
Jag har hunnit sy lite :)
Ylva började vakna när jag skulle fota det sista så den är inte så sne som den ser ut att vara på bilden. 
Den här är inte heller så sne, bara lite bråttom när jag la ut den :P
Ylva har börjat dra sig upp när hon ligger ner och hon håller i mina händer. Här hade hon precis dragit sig upp från liggande till sittande för att sedan dra sig upp till stående :D Efter det la jag henne på min mage så att hon fick träna ryggen/nacken lite. 
Såhär pigg och glad var hon efter våran nästan sömnlösa natt.. Jag var INTE så pigg kan jag säga..
Lite suddig bild men allting blev som vanligt lite bättre när pappa kom hem efter jobbet. 
Nu sover hon äntligen och jag ska lägga mig alldeles strax jag med. Varför har jag inte tänkt på att ha musik i hörlurarna när jag lägger henne? Det var ju helt underbart! Tog nästan 2 timmar att få henne att somna ikväll så det var sååå skönt att koppla av med lite musik mellan gångerna som hon tappade nappen och blev arg. 


Kommentarer
Jenny

Tråkigt att hon blir så ledsen och inte vill äta och sova ordentligt :-( hoppas det blir bättre snart!

Vilka fina kläder du syr! Vart har du köpt alla de fina tryckknapparn ifrån? :-)

KKram Jenny

Svar: Tack! Hoppas det jag med. Orkar ju ingenting när hon är så hela dagarna.
Tack! Jag har köpt de på assuntastore,

Kram
Ylvas mamma

2013-06-26 @ 17:15:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0