6 månader!!

Det känns nästan lite overkligt att det redan har gått 6 månader sen vi låg där på sjukhuset! 2215g och 46cm har blivit 6355g och 67cm kärlek <3 Våran älskade lilla skrutta ^^
 
De senaste dagarna har varit rätt så långa och Ylva har mått lite sisådär. Tanden plågar henne väldigt mycket så hon sover oroligt och är lite smågnällig på dagarna. Självklart har hon stunder där hon är sig själv och är glad och sprattlig men större delen av dagarna har varit kämpiga. Skulle iväg igår och fira midsommar men Ylva hade så väldigt ont i magen så det kändes bättre att vara hemma och ha nära till sjukhuset om det skulle bli sämre. Kändes inte roligt alls att se att hon fick lite som kramp i magen och tog i med hela kroppen men det fanns inte mer som kunde komma ut :/ Idag mår hon bättre men hon har varit trött och sovit väldigt mycket.
 
Förövrigt så ammade jag sista gången i tisdags så nu idag började jag äntligen med LCHF igen :D Idag var också första gången sen hon föddes som jag har fått sova utan att behöva gå upp alls på morgonen ^^ Idag har jag börjat förbereda så att jag ska hinna äta varje dag. Har gjort 9 matlådor med lax och 5-6 matlådor med fläskfilégryta. Allt med så lite kolhydrater som möjligt! Känns så himla skönt att äntligen ha kommit igång och jag känner mig oerhört peppad! Jag vill kunna gå långa promenader och kunna sätta mig på golvet med Ylva utan att behöva oroa mig för att mitt knä inte ska orka att jag ska ställa mig upp igen. 
 
Ylva har fått ett nytt favoritintresse. Titta på när pappa dödar zombies.. Att jag pratar med henne spelar ingen roll. Hon tittar bara på allt som rör sig på tvn. 
Hon har börjat skratta rätt så ofta nu ^^
Och nya favoritplatsen är sackosäcken ;)
6 månader firade vi med att hon fick smaka sin första majskrok :) Det var lite sådär men den var rolig att pilla med iaf :P
Hon fick välja en leksak själv (höll flera olika framför henne) på leksaksaffären efter läkarebesöket, hon valde självklart den simplaste leksaken som fanns :P
Vi hade minipicknick utanför lägenheten med två andra mammor och deras flickor ^^
Ylva tittar på zombies igen medan hon åt en majskrok.
Vi har äntligen börjat få lite minitomater på våra enorma tomatplantor :D
Och sista bilden för kvällen var att Ylva låg på Robert och fick sin kvällsmat. Robert springer fortfarande in till henne lite då och då. Hon har inte somnat än och hon har varit vaken sen 14.45. Klockan är i skrivande stund 21.21. Får se om hon somnar någon gång. 


Kommentarer
Maja

Åh jag är så dålig på att kommentera. Ska bättra mig:) ja tänk, redan ett halvår! Det går fort!!

2013-06-24 @ 22:15:03
URL: http://Lillpyretsmamma.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0