Senaste veckan.

Vet inte helt vart senaste veckan har tagit vägen. Känner mig trasig och det här med "semester" finns inte när man åker så långt och ska träffa så många som möjligt på så kort tid som möjligt. Ylva är vaken och ligger och pratar med sina djur i babygymmet så jag tänkte bara köra en liten snabbupdate, har som sagt inte hänt mycket senaste veckan ändå :P
 
Skulle ju ta kort på kläderna jag köpte i Norge!
 
Blev några koftor ^^
Några strumpor och strumpbyxor blev det också.
Sen så fyndade vi några riktigt söta jackor på rean :) Den gröna fick hon av Maria sen köpte jag den blåa i nästa storlek :)
 
Kom ju hem i måndags och då "firade" vi våran bröllopsdag på kvällen. Vi kan verkligen det här med bröllopsdagar! Förra året låg jag i fosterställning på soffan pga gravidillamående och iår sov vi halva dagen för att sen ligga smått avdäckade på soffan resten av dagen :P Vi gick iaf ner och handlade tillsammans och då passade vi på att köpa glass på maxi. Och en stor mjukglass var STOR!
Trots att han aldrig kan låta bli att göra fula miner när jag ska ta kort så älskar jag den här mannen så otroligt mycket! 2 år som gifta och det ska bli många många fler! 
Försöker peppa Ylva att röra sig framåt när hon ligger på mage så då lägger vi Moa framför babygymmet som lockbete :P
Hon kan ligga länge och prata med sina leksaker nu, och nu låter det mer som prat! 
Robert tyckte han var så himla smart som la fram en toarulle eftersom jag alltid sitter där och ropar på honom när jag ger henne kvällsmat. Var ju mindre smart att vi glömde den i sängen sen... Hon var himla glad iaf :D
Hennes fötter är ju himla mumsiga på morgonen ^^
Hon har börjat äta igen (vissa dagar). Nu vet jag iof inte hur mycket som hamnade i munnen men nu visade hon iaf lite intresse för maten :)
Resultatet av att få äta spagetti och köttfärssås :P
 
Helgen kom och Roberts bröder och deras kusin hälsade på. Vi skulle ha "spelhelg" nördiga som vi är ;)
En av de tog fram sin barnsliga sida direkt och använde sitt "elefantsnöre" som sugrör ^^
Vi åt pinnekjøtt till middag och det var som vanligt farligt gott ^^
På morgonen var Ylva alldeles överlycklig över att hennes favorit låg på våran soffa och sträckte ut armarna efter henne :P
Hon satt hos honom större delen av dagen. Hon somnade till och med bredvid honom ett tag. 
För att göra dagen ännu bättre så fick hon pilla på hans ansikte också :P
Dagen avslutades med saltsei <3
 
Robert började jobba igen igår så då började "mammalivet" med att försöka underhålla Ylva själv hela dagarna igen. Började med att träffa grannen på förmiddagen. Smidigt när man har någon som bor så nära så att man bara kan gå ut och sätta sig i gräset utan att behöva planera nånting. 
Barnen slogs om sina leksaker :P Ylva var lite mer försiktig men till slut fick hon en leksak hon med :P
Vi tyckte vi hade varit duktiga och höjt upp sängen (högra sidan av bilden) eftersom hon har varit snuvig. Kom in till den här synen och insåg att det var ganska meningslöst...
 
Nu "ropar" Ylva! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0