Monster

När jag är nyvaken brukar det vara väldigt antingen eller. En bra dag är jag snäll och omtänksam (t.ex smyger runt och gör kaffe och frukost på sängen innan jag väcker Robert). Vaknar jag däremot på fel sätt så blir jag ett monster. Då räcker det med ett liiitet fel för att jag ska bli förbannad. Som idag som min stackars man hade fått för sig att ställa larm. Problemet är att han inte vaknar av sånt. Så då får jag ligga och tjata på honom för att han kanske ska vakna till lite eller om han nu är vaken att han skall göra det han skulle. I det här fallet skulle han hämta minifom eftersom vi inte hade några bra rena skedar för det. Efter operationen har han fått sköta sånt för att jag inte skall råka spilla vatten på omläggningen. När jag måste tjata och vänta på morgonen blir jag som sagt förbannad vilket slutar i att jag rusar ut i köket, samtidigt som jag svär massor, och hämtar minifomen. Detta resulterar självklart i att jag, förbannad som jag var, råkar spilla massa vatten på min hand så att jag blir ännu mer förbannad och säger åt honom att gå ut ur rummet när jag kommer tillbaka. Detta gör så att han blir arg och nu sitter jag här med dom vanliga skuldkänslorna när jag här lugnat ner mig... Allt för att jag råkade vakna på fel sätt. Jag HOPPAS verkligen att Ylva inte har ärft mitt morgonhumör!


Kommentarer
mamma/mormor

det hoppas verkligen jeg med:-)

2013-01-26 @ 06:45:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0