Hyckleri ;)

Ja jag gnäller om att folk gnäller. Självklart tycker jag att alla måste få gnälla men jag blir så himla trött på att höra alla som har det så himla lätt och ändå gnäller. Och jag erkänner att det är ren jävla avundsjuka som gör det. Jag skulle också vilja ha det lättare.. Jag vill inte gå och peta på Ylva så fort jag inte kan se/höra hennes andetag, jag vill inte vara orolig för att hon inte skall växa tillräckligt och jag vill inte vara livrädd för tanken att vi vill att hon skall få ett syskon i framtiden. Jag vill bara njuta av att ha henne hos mig och inte lägga någon energi på att oroa mig över sånt som man egentligen inte ska behöva oroa sig för.

Idag är det 1 vecka kvar till "beräknad födsel" och Ylva är 5 veckor och 5 dagar gammal.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0