25/1-12

Ylva sov väldigt bra inatt. För säkerhets skull satte jag ett larm kl 5 för att det inte skulle bli allt för lång tid mellan måltiderna. Då hade vi sovit 4 hela timmar utan ett ljud och jag fick väcka henne när klockan ringde :) JA jag är lycklig över att äntligen få sova ;) Robert gick upp med Ylva efter matningen medan jag låg kvar i sängen. Han skulle vara duktig och koka lite saker som trattar till pumpen, flaskor och nappen till calmaflaskan. Jag låg i sängen och tänkte "nej han kommer glömma det". Ropade på honom och sa åt honom att inte glömma bort det. "nej nej, jag tar det alldeles strax". När jag vaknade 2 timmar senare så kommer han in och säger "fan jag glömde det". Så allting låg smält i kastrullen. Himla tur att det inte började brinna! Nu var han vaken men ändå. Nej nu skall vi bara koka när jag är vaken ;) 
 
Har försökt få tag på försäkringskassan idag eftersom jag fortfarande inte har fått något beslut om föräldrapenning och det går då fan inte snabbt.. Än så länge har jag bara fått "det är hög belastning just nu, försök senare". Förstår inte hur det kan ta sån himla tid! Ylva är redan 5 veckor gammal..
 
Men men... Var tvungen att ta ett kort när hon låg hos mig förut. Robert hade virat in henne i en av filtarna hon fick i julklapp från sin mormor. 


Kommentarer
Maja

Hjälp va läskigt med smält plast i kastrullen! Tips, koka i vattenkokaren - om den slår av automatiskt? Kokar man ofta behövs inte nån längre stund :) Mysig filt, vi har köpt en likadan till bebis i magen!

Svar: Ja du kan ju tänka dig att jag vaknade snabbt när han sa det! Vattenkokaren stänger av sig automatiskt. Men det ska väl helst koka i 5 min? Iof kokar vi allting varje gång vi har använt det. Ja jag tyckte jag kände igen den när vi fick den. Himla söt ^^
None None

2013-01-25 @ 19:33:57
URL: http://Lillpyretsmamma.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0