BVC

Dagen började tidigt med att jag var hos tandläkaren kl 7. Allting såg finfint ut :D
Vi var också på BVC och Skruttan börjar bli stor! Hon väger 3570g och är 54,5cm lång (mamma påpekade att jag hade skrivit 44 istället för 54 ;) ). Nu har de börjat räkna korrigerad och okorrigerad tid. Imorn blir hon 2 månader och igår skulle hon egentligen bli 2 veckor.
På 2 månader har hon gått upp 1355g och växt 8,5 cm. Oj nu när jag räknade ut det så blir jag nästan lite paff. Har hon verkligen blivit så stor? Har hon verkligen varit så liten?
 
Prickarna är hur hon har växt och hur stor hon är okorrigerat. Strecket man ser längst in är hur hon ligger till jämfört med hur gammal hon skulle ha varit. Så hon är väldigt lång och smal fortfarande. 
 
Förutom detta så har jag också hunnit sy en dregglis i ett av tygerna jag fick i ett stuvpaket. Är ärligt talat inte förtjust i tyget alls men det var bra att ha nu när jag skulle provsy ett mönster :)
Får se om jag hinner sy nåt mer idag. Ylva har varit väldigt mammig de senaste dagarna så det blir inte mycket tid över för annat. Nu har jag lyckats få henne att somna så nu tänker jag stressa i mig mat innan hon ska ha mat igen...


Kommentarer
mamma

Lilla plutten som har krympt 1 1/2 cm sedan hon föddes:-) Det är bra hon tar igen det på vikten. .......

Svar: Hahaha! Ja kanskje ska ender det ja ;)
None None

2013-02-18 @ 15:59:56
Maja

Stora tjejen :)

2013-02-19 @ 15:16:23
URL: http://Lillpyretsmamma.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0