Bättre idag.

Igår var en väldigt lång och jobbig dag där jag blev påmind om all ångest jag har förträngt sedan förlossningen. Jag har börjat inse att det faktiskt inte var mitt fel men det kommer alltid finnas ett MEN. Nu vill jag bara få mötet avklarat så att jag kanske kan gå vidare. Tack till er som fick mig att förstå att jag faktiskt gjorde i stort sett allt jag kunde. 
 
Till något helt annat. Jag vill sy någonting men jag vet inte helt vad. Jag vill ha en ny maskin så att jag inte känner att jag "slösar" mina fina tyger ;) Ylva har varit jättesnäll idag och sovit mycket utan gnäll (än så länge) så jag har tid att sy, jag har tygerna och maskinen. Jag har till och med mönstertidningar. Men jag vet inte vad jag vill sy. Jag vill lyckas med kantbanden så att jag inte slösar mina favorittyger. Fick tag på ett stuvpaket billigt som borde komma idag eller imorn, kanske kan använda lite av det till att träna :) 
 
Så vad har jag gjort hittills idag? I stort sett inget vettigt... Jag har tittat på symaskiner som jag inte har råd med och dödat lite drakar med Ylva på bröstet ;) Jag har dock städat lite i mitt föredetta garnskåp så nu har jag lite ordning på alla tyger och tillbehör :)
Fleece, velour och jogging längst ner. Jersey och mudd i mitten. Tillbehör längst upp :)
Lyckades ta ett kort på Ylva när hon kämpade med att hålla sig vaken nyss ;) Älskade skrutt <3
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0