Stress och irritation!

Skulle på föräldragrupp idag och var helt övertygad om att det var kl 11.30. Tog det lugnt på morgonen och hade precis lyckats få Ylva att somna när jag fick ett sms från en av de andra mammorna om att hon var påväg och att jag skulle säga till om att hon var lite sen. Klockan var då 9.28 och det visade sig att vi skulle vara där 9.30.. Slängde på både Ylva och mig riktiga kläder och småsprang dit. Efteråt gick vi en promenad och när jag kom hem så fungerade inte hissen IGEN! Något förbannad så stod jag där och paniktryckte på knappen när en underbar människa går förbi och erbjuder sig att hjälpa mig att bära upp vagnen. 3:e gången på en vecka nu... Har ringt och felanmält och skulle bli uppringd imorn av hon som har hand om sånt så ska jag fråga va fan de håller på med! Deras så kallade lagningar håller någon dag eller två sen så fastnar hissen igen. Tänk om den hade fastnat när jag stod där inne med Ylva! Det är ju så att man knappt vågar gå ut längre... 
 
Men men, Ylva har börjat bli himla pratglad! Underbara unge <3
Hon låg och pratade massor innan vi gick på föräldragruppen ^^
Hon fick ha sin nya overall igen och hon sov så skönt när vi kom hem att jag inte kunde med att väcka henne (även fast det blev lite varmt). Är riktigt nöjd med den! Var på bibblan med föräldragruppen idag och Ylva sov när vi var där. Så började hon prata om HEN och hur allting är så könsindelat. Fick känslan att "hmm, tur att Ylva sover i vagnen så att de inte ser hennes ROSA overall, mössa, body och strumpor". JAG tycker om rosa. När hon kan välja själv vad hon vill ha på sig så får hon ha vad hon vill men så länge jag får bestämma så kan jag ju passa på att klä henne i det jag vill ^^
Efter jag hade fått i henne lite mat igen så låg hon på soffan och pratade för fullt igen ^^
Lite senare idag kommer jag lägga upp kort på det jag gjorde igår. Paniksydde lite saker som Robert skulle ta med sig idag när han ska repa men de har inte fått det än så bilden får vänta. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0