Lång vecka!

Senaste veckan har varit väldigt lång! Robert började på ett nytt jobb i måndags men eftersom det ligger så långt bort så åker han hemifrån 04.30 på morgonen. Det tog några dagar för Ylva att vänja sig vid att det ringde ett larm 3.30 så första natten vaknade hon och ville INTE somna om. Nu har on sovit lite mer för varje natt så inatt sov vi 23.30-6.30 :) Men med omställningen av att han går upp så tidigt så har hon varit ganska övertrött och grinig :/ Idag verkar det äntligen som om hon har vant sig för hon har faktiskt varit ganska så trevlig än så länge :) 
Såhär pigg och glad var hon igår natt kl 5 efter hon hade ätit och jag ville somna om. 6.30 gav jag upp (envis). 
Idag gick vi ner till Ica för att hämta ett paket och hon skulle då INTE sova i vagnen. 
Idag slutar Robert tidigt så då hoppas jag på att äntligen få lite sytid! Ylva sover inte särskilt länge på dagarna längre. Det brukar vara ca. 3 timmar mellan måltiderna och då är hon oftast vaken 1,5-2,5 timmar. Hon gör som sin pappa och tar små powernaps ;)


Kommentarer
Mamma

Hon är ju till att äta upp mitt i natten. Vilket leende, svårt att holda sig sur då. :-)

2013-04-19 @ 19:55:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0