Första "familjesemestern"

I helgen har vi hälsat på mina systrar och min mamma på östkusten. Vägen upp dit gick ganska bra. Sista timmen var hon väl inte jättenöjd men det gick så länge jag pillade med hennes leksaker. 
Hon somnade innan vi ens hann ut till bilen :P
Fick göra en liten provisorisk lösning för att få bort solen. Allting blev plötsligt väldigt rosa när jag hängde filten där ;)
Stannade för att Ylva ville ha mat och för att byta blöja. Jaaa jag tycker om Rosa ;)
Åkte hem till Ylvas mormor först och efter att ha pratat massor med henne och hennes mostrar så slocknade hon. Självklart med snuttisen framför ansiktet. 
Spenderade hela lördagen hemma hos min syster och systerson <3
Slog in paket för att åka på Ylvas första kalas eftersom hennes moster fyllde 10 år. 
Det var ingen sol på söndagen när vi skulle på  kalas och vi skulle inte åka så långt så då fick hon leka eskimo ett tag ^^
Ylvas 3:e moster hälsade på från Irland och här är man inte blyg. Första gången hon träffade henne och hon låg och pratade för fullt på kvällen!
Måndag morgon låg hon i soffan och myste med sin moster. Underbara unge <3
På vägen hem fick jag äntligen min efterlängtade chokladmilkshake! :D Ville ha en när vi åkte upp men det var slut(!!) på Mcdonalds..

Allt som allt var det en väldigt trevlig resa! Det hände dock en sak som jag inte hade reflekterat över alls innan. När vi åkte upp så åkte vi förbi Borås och när vi kom till avfarten till sjukhuset så kände jag en riktigt obehaglig känsla i hela kroppen. Fy vad äckligt det var! Så uppenbarligen har jag fortfarande mer problem med det än jag egentligen vill erkänna...
 
Nu vaknar Ylva igen så det fick bli en kort sammanfattning :P
Och till alla som undrar varför vi inte hörde av oss för att träffas så är det för att vi hade så fullt upp med att träffa familjen. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0