Städ, mys och liiite sömnad idag ^^

Ylva har varit på lite bättre humör idag men jag har haft fullt upp med annat och inte hunnit sy så mycket. På morgonen blev det ganska mycket mys ^^ 
Ylva var väldigt nöjd med att sitta och titta på tv och äta på sin leksak ^^
Jag har sytt min allra första filt och jag älskar den!! Det här är nog mitt absoluta favorittyg och det är i underbart mjukt minky ^^ Så himla glad att jag fick lite beställningar i det så att jag kunde beställa några meter till mig med :D
Ylva var väldigt nöjd under middagen och satt och pratade med Leo som tyckte att hon såg allmänt konstig ut :P
När hon hade pratat färdigt med honom så satte hon sig bekvämt och åt färdigt sin majskrok ^^
 
Nu ska jag sätta mig med en beställning som kom väldigt plötsligt. Har ju några beställningar sen innan men den här kommer jag se till att ta på dagen som jag hade tänkt vara "ledig". Ylva och 4 andra bebisar ska få vara modeller för barnmatsburken.se så på onsdagen ska vi åka och fotograferas i studio. Fotografen vill då att alla bebisar ska ha MINA kläder :O Känns väldigt roligt ^^ Och lite smygreklam blir det ju också :P Så nu ska jag sy matchande "tröjor+muddisar" till 5 bebisar :) Har plockat fram tygerna efter lite önskemål och lite improvisation. Ska sätta mig och rita om mönstret till muddisarna så att jag kan börja skära ut lite idag. Så kanske jag hinner sy lite när tårtorna står i ugnen imorn ;) Har fått en specialbeställning på en filt också som jag ska klura lite på. Ena sidan ska vara en flagga och jag tror kanske jag måste beställa ett annat gult tyg för det för det jag har passar inte helt till det. Skulle behöva riktig solgul! 

Nej nu måste jag börja! Blev plötsligt så mycket mer att göra den här helgen än jag trodde det skulle vara :P


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0