Feber?

Ylva vaknade feberfri idag och har varit lite småvarm och hängig då och då under dagen men betydligt bättre än igår. Nu funderar jag dock på om jag håller på att bli sjuk :/ Tokförkyld och fryser. Har inte tid! Trots detta så har jag försökt sy lite ändå. Efter att ha varit tuvungen att sy om en mössa 3 gånger så gav jag upp beställningarna och gav mig på några mönster som jag har tänkt provsy et tag nu (då gör det inget om det blir några skönhetsfel). 
 
Det blev ett par haremsbyxor i storlek 80 med vikt benmudd. De ser större ut än de är eftersom jag gör midjemudden lite mindre till min smalfis ;)
Och efter önskemål så gav jag mig på puffärm också. Blev efter lite om och men en singoallamodell så hoppas den passar också :)
Så har jag fått önskemål om både rynkat framstycke och ballongmodell så då körde jag båda i en klänning. Delade både fram och bakstycket och rynkade sen så gjode jag modellen extra bred så att jag kunde sy in resår längst ner för att få ballongeffekten. Himla nyfiken på hur den ser ut på men Ylva sover..
Idag är det också världsprematurdagen. Snart är det ett år sen Ylva föddes. För ett år sen vid den här tiden så hade jag redan fått beskedet att jag inte fick jobba mer och att jag inte fick anstränga mig i onödan. Jag fick fortfarande "gå ett varv runt huset" med Moa men inte mycket mer än det.
 
Nu ska jag bädda ner mig under en filt och hoppas på att febern bara luras. Har inte tid att vara sjuk nu! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0