Utmattad..

De senaste dagarna har jag kännt mig både psykiskt och fysiskt utmattad. Det börjar verkligen kännas att Ylva kräver mer på dagarna, att hon knappt sover på nätterna, att jag har massor med pappersarbete som jag måste ge mig in i, att vi från ingenstans har 2 barn och att Ylva fick flytta in i vårat rum igen. Jag känner mig helt enkelt sliten.. Vissa dagar så funderar jag på om jag bara skulle ha gett upp företaget när det blev en tvåbarnsfamilj men när jag väl sitter där och syr så känner jag ett sånt enormt lugn! Det är enda tiden jag får som jag kan släppa allt annat. Då kan jag ha musik i hörlurarna och inte höra en massa gnäll och tjat :P Det är stressigt och jobbigt ibland men samtidigt så är det något som jag mår bra av när jag väl får tiden till det. I lördags fick jag min första riktiga egentid på väldigt länge! Var iväg på "syträff" och fick gjort en massa beställningar och fick träffa andra med samma intressen i 12 timmar! Det var så välbehövligt efter en riktigt kass vecka med "höstvärken" som har kommit. Förra veckan var det värst så då var Robert till och med tvungen att komma hem från jobbet för att ta Ylva. Varje höst de senaste 4-5 åren har jag fått konstant värk i knäna och höfterna i 2-3 veckor. Det gör svinont och lederna låser sig och det enda som fungerar är värme. Värktabletter kan hjälpa lite smått men en lång dusch eller ett bad är det som hjälper mest. Men trots allt detta så försöker jag kämpa mig framåt! Försöker jobba lite då och då, kanske inte orkar sy varje dag men vissa dagar gör jag lite pappersarbete, vissa dagar lär jag mig cameon lite bättre och vissa dagar så har det tyvärr varit så illa att jag har varit tvungen att ligga nerbäddad i sängen :/ 
 
Men för att nämna nånting positivt istället! Ylva har börjat åla runt jättebra, hon kan sitta 99% själv och igår ställde hon sig upp i sängen :O ÄNTLIGEN har hon nästan kommit ikapp med grovmotoriken :D Så fort hon är i sängen eller soffan så är hon uppe på knäna också men det har bara hänt en gång på golvet. Men nu ska Ylva sova och vi ska spela så blir bara lite bilder.
Nu hinner jag inte mycket på dagarna längre. Bara sitta och titta på Ylva som ålar runt :P
Extas över att ha så mycket leksaker! Vart ska man börja?
Jag har testat lite nya typsnitt med cameon också ^^
Efter MYCKET pill i paint så lyckades jag göra några gravidtryck också ^^
Jag och Ylva hade ju fått varsin ponny så då tänkte jag att Robert kunde få en också ^^
Isak blev lite avis och ville ha en kanin och det var väl klart han skulle få det!
Och såhär har Ylva suttit så fort hon har varit i sängen eller soffan!
Robert valde text till sin t-shirt också och var barnsligt nöjd när han skulle ut på krogen på kvällen ;)
Lördagen var jag på syträff och det var väldigt roligt! 
En effektiv dag blev det! Första färdiga plagget, en tröja i storlek 92 ^^
Andra färdiga plagget, en klänning som jag provsydde till Ylva! Halsen blev lite halvdan men annars är jag nog nöjd med mönstret :)
En onepiece i storlek 92 blev färdig :)
Och en i storlek 80
Så blev några baggymössor färdiga också. Gjorde en filt med men den blev ganska misslyckad tyvärr :/
Roberts bröder varhär i helgen :)
Och Ylva har äntligen börjat äta gröt igen!
Och det kanske inte låter så märkvärdigt för andra men nu kan hon äntligen sitta utan stöd! 
Söndag kväll när Marcus skulle lägga henne så ropade de plötsligt in mig och då stod hon på knäna i sängen!
Efter hon hade somnat passade jag på att göra en minibeställning ^^
På morgonen hittade jag en väldigt nöjdkatt!
Och Ylva passade på att mysa massor med sina farbröder <3
Och så hände det! Hon ställde sig upp i sängen!! :O :D Älskade lilla skruttan har äntligen börjat komma ikapp med grovmotoriken nu när hon är 10 månader ^^
Såhär ser hon ut så fort hon ska sova!
Och idag var hon lite extra fin i en onepiece från lopelopedesign. När kläder är såhär fina så händer det att även jag köper ;) Underbar med jättesöta spetsdetaljer!
 
Men nu ska jag trycka i mig lite alvedon så att jag kanske orkar sitta upp! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0