Sovrekord!

Inatt har Ylva slagit sitt sovrekord ganska så rejält. Hon sov 20-06!! Så var hon uppe och ammade+fick gröt och nu sover hon igen. Nästan så att jag blir orolig :P Men det kanske är såhär det brukar vara om man har en bebis som blir mätt? Hon äter jättebra nu! Gröt är jättegott, katrinplommon är godis och morot är hon liiite skeptisk till. Om några dagar så tror jag att jag ska testa potatis/majs också. Imorn ska vi till bvc och det känns som om det borde vara ett bättre resultat än förra veckan. 
Har fått köra med provisorisk matstol eftersom den för tillfället står kvar i gamla lägenheten. Robert ska repa idag så då åker han och hämtar den :) 
Första gången hon fick morotspuré. Liiite skeptisk men det var ganska gott till slut. 
Lyckan när pappa kommer hem efter jobbet. Man blir lite småbitter när hon kan vara gnällig hela dagen sen så räcker det att hon hör hans röst i hallen så blir hon plötsligt hur snäll och glad som helst...
Kan själv, allt för ofta!
Igår sydde jag något av det tråkigaste som går att sy, dregglisar.. 
Det är så tråkigt att jag inte ens orkar försöka få det fint. Tur att inte sömmarna syns så tydligt ;) 
Provisorisk haklapp tills jag har fått tag på vaxduk att sy av.
Och här var hon mätt och nöjd i morse efter att först ha fått amma och sen äta en portion gröt ^^ 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0