Bvc igår = mer mat

Igår var vi på bvc med Ylva och fick bekräftat det jag redan misstänkte, hon får inte tillräckligt med mat... Hon har bara gått upp 50g på 4 veckor så nu ligger hon på lägsta kurvan :/ Ska tillbaka nästa vecka för att kolla vikten igen och under tiden så ska vi introducera mer mat. Hittills har vi testat katrinplommonpuré (Populärt!), majspuré (mindre populärt) och igår köpte vi gröt med banansmak som är väldigt populärt men magen fungerar väl inte helt som den ska än. Håller tummarna för att det ska bli bättre nu när hon får annan mat också så får vi se hur länge det går att amma. 
Förutom bvc-besöket så ska jag för första gången på en "syträff" imorn. Hittade en grupp på facebook som ordnar en träff i månaden och det verkar himla roligt! Men samtidigt känns det lite skrämmande, jag och ca 10 andra (som har träffat varandra förut) och att jag för första gången sen Ylva föddes (förutom 20 min som jag var hos tandläkaren) ska vara helt utan både Ylva och Robert en hel dag(!). Men jag känner också att det ska bli så himla skönt att göra nånting bara för mig själv en dag. Får bli lite bilder från de senaste dagarna också. Är helt enkelt för trött för att skriva mer just nu. 
Robert var ju hemma onsdagen eftersom jag hade varit dålig på natten och då fick han inte komma till jobbet på torsdagen heller. Då passade vi på att äta frukost ute på balkongen ^^
Robert försökte underhålla Ylva med massor med ljudeffekter men hon var väl måttligt road :P
Ylva fick present från Norge också :) Hemmastickat som kommer passa perfekt till hösten :D
Killarna njuter för fullt av att vi har en balkong som de kan ligga och sola på hela dagarna ^^
Ylva fick bada efter att ha kletat in hela sig i katrinplommon.
Och Moa ville också vara med ^^
Efteråt satt Ylva i sackosäcken ett tag och då är det viktigt att hålla i pappa hela tiden. 
Jag har fortfarande inte hittat hårborste och hårfön efter flytten och det börjar märkas på håret nu..
Igår började jag förbereda inför morgondagen med att rita och klippa ut alla mönster jag skulle använda. 
Ylva satt nöjd bredvid och tittade på ^^
På väg till bvc igår var det 26 grader så det var faktiskt lite för varmt för mig som inte har några vettiga kläder (längtar lite tills jag har slutat amma helt och kan ha på mig det jag vill).
Viktkurvan har planat ganska så rejält :/
Så då fick Ylva testa gröt ^^
Inte helt fel att sitta på balkongen och grilla på kvällen när det fortfarande är såhär varmt ^^
Robert är sååå nöjd över att han kan grilla året om  "vet du? vi kan grilla på julafton om vi vill" :P
Ylva fick lite mer gröt på kvällen och då fick hon tag på skeden också :P
Har förberett lite inför morgondagen till och från hela dagen idag. 
Redo för morgondagen :D Har aldrig haft så mycket tid till att sy så jag vet inte hur mycket jag hinner. Har skurit ut 4 "lekdressar", 1 klänning, 1 body, 1 dregglis, 1 solhatt och 1 par "bebistrosor" som hon kan ha under klänningen :)
Lilla skrutt var himla nöjd när hon fick ligga i stora sängen och prata ^^
Nu ska jag lägga mig i soffan och bara njuta av tystnaden innan hon vaknar igen och vill ha sin "kvällsmat". 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0