Börjar bli stressigt..

Om en vecka flyttar vi. Det är totalt kaos i lägenheten med flyttkartonger överallt! Det känns lite som att allting som har kunnat gå fel har gått fel också. Bilen fick 6 2:or på besiktningen :/ Radiotjänst fick till slut tag på mig.. Alebyggen (som jag är sååå glad att jag aldrig behöver ha kontakt med igen) sa att vi hade 2 månaders uppsägning. Visst visst, smartskaftet där nere kan ju fan inte räkna! När vi står där nere och ska skriva på pappret så läser jag sista JULI! Maj började idag, så har vi juni och sen juli. Hur många månader blir det? 3!!! Vi får helt enkelt hoppas på att de kan bli av med den innan. Men men, det löser sig. Nu väntar jag bara oroligt på besiktningen av lägenheten... Förstår verkligen inte hur de tänker här nere. Vi betalar 400kr i månaden i reparationsfond varje månad MEN de anser att man bara behöver byta golv och tapeter var 12:e år! Så slits nånting innan så får man betala det själv.. Undrar hur mycket de tjänar på att ha det så. Måste ju bli några hundra tusen om året med alla lägenheter de har. Men så är de ju experter på att ta betalt för saker som inte existerar också.. Men nu måste jag fortsätta med lägenheten. Slänger upp lite bilder på de senaste dagarna. 
 
Såhär ser hallen och halva köket ut...
Här ser ni också ett tydligt exempel på "pappa är bästast i hela världen". Hon var hemsk hela måndagen men så fort han kom hem så satt hon tyst och nöjd i hans knä..
Hon har börjat mer och mer med att hon vill försöka hålla flaskan själv ^^
Såhär mysigt hade hon det i bilen när vi åkte till Borås igår ^^
Såhär pigg var hon när jag försökte få henne att sova så att jag kunde packa :P
Och idag var vi på gamla jobbet en snabbis och "visade upp" henne efter mycket tjat från kollegan på bilden ;)


Kommentarer
Madeleine

Jag minns flytt kaos, men om man är organiserad går de rätt fort att packa ihop allt, mycket saker är ju rätt så lätt att packa ihop

Svar: Ja normalt sett har man ju lite mer än en vecka på sig dock. Hinner inte göra mycket på dagarna när jag är själv med Ylva :/
Ylvas mamma

2013-05-02 @ 10:05:38
URL: http://oliwiasmamma.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0