5 månader + syträff

Igår blev Ylva hela 5 månader gammal :D Älskade lilla skruttan <3


Dagen började tidigt (kl 4) men hon var himla nöjd. Nästan så att man skulle kunna tro att hon visste att hon skulle få en heldag med pappa :P Själv skulle jag iväg på min allra första syträff ^^


Har lärt mig massor! Att sy fickor, puffärmar, testat overlock och fått olika tips för hur man ska sy applikationer och solhatt :)


Det var ett härligt gäng och inspirationen var oändlig :D


Resultatet av syträffen. Hann påbörja lite annat också men jag är nöjd med det jag blev klar med :) Första försöket med namnlappar också ^^ Måste bara hitta pressen för att sätta dit knapparna i grenen på lekdressarna.

När vi kom hem då låg Ylva och pratade för fullt, inga planer på att somna för natten! kl var närmre midnatt innan vi till slut fick sova.

Så tyckte hon att natten var färdig 4.30 :/ Tänkte att jag skulle få henne att somna om efter maten men nu är kl 8.30 och hon har bara halvsovit 15 min. Såååå trött!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0