Lördag

Idag hade vi planerat att vi skulle på "date". Eller Robert hade planerat det, jag var fortfarande osäker på om jag skulle klara av att lämna Ylva. Roberts föräldrar som hit och vi hade bestämt att vi skulle äta med dom innan vi åkte. Vi kompromissade, Robert ville äta ute och gå på bio men jag tyckte att det skulle ta allt för lång tid. Nu blev det dock ingen bio ändå. Allting drog ut på tiden så vi hann aldrig ska in. Är väl egentligen bra eftersom Robert redan sover :P Men det var rätt så skönt att ha hans föräldrar här några timmar så att vi kunde få lite ordning i lägenheten. Ylva är fortfarande inne i en väldigt "klängig" period så jag hinner inte göra mycket på dagarna. Vi har börjat sova i skift också. Igår natt satt jag uppe med Ylva och halvsov med henne på mig. Kl. 5 väckte jag Robert som tog henne tills han skulle åka till jobbet. Nu sover han 2 timmar flrdt att han ska orka ta henne om hon vägrar ligga i vaggan igen. Nätterna har börjat bli riktigt jobbiga! Förhoppningsvis är det bara en tillväxtfas...


Såhär ser dagarna ut för mig.

Väldigt skönt att ha mjölk i kylen så att någon annan kan mata henne när hon får sina ryck där hon ska äta konstant i 3-4 timmar. Ikväll blev det 3 timmar med små pauser på 10-15 min. emellan. Hon verkade tycka att det var väldigt mysigt att ligga hos farmor och äta iaf :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0