1 timme på ett dygn..

På ett dygn fick jag en timmes sömn. Den timmen låg Ylva och sov på mig...
Efter matningen vid 6 i morse så lyckades Robert få henne att somna ute i vardagsrummet med honom. Fick då 3 timmars sömn som var väldigt välbehövliga. Senare på dagen kom svärmor hit och tog Ylva några timmar till så att jag fick sova. Så som det har varit nu de 3 senaste timmarna så är jag väldigt glad att jag har fått sova på dagen för jag tror inte att jag kommer få sova nånting inatt :/
 
På bvc igår visste de inte vad det kunde vara. Det kan vara lätt kolik, det kan vara att hon får för mycket mat (hon tröstäter väldigt mycket), det kan vara mjölkprotein och det kan vara en tillväxtfas. Eftersom vi inte har en aning om vad det kan vara så testar jag nu att äta helt mjölkfritt. Robert har varit så snäll och handlat massor med soyaprodukter t.ex. soygurth istället för yogurth. Får se om det blir någon skillnad. Ska tillbaka till bvc torsdag nästa vecka. Nu har hon äntligen somnat på Robert så att jag kanske kan få göra nånting annat än att sitta med henne. Jag hoppas att det går över snart. Jag får knappt sova eller äta längre. Vissa dagar får jag inte ens gå på toa utan att hon gråter hysteriskt.. Börjar känna mig riktigt trasig :/
 
Ska försöka lägga ut ett inlägg från mobilen med lite bilder. De flesta är "äntligen sover hon" bilder. Tyvärr så sover hon bara 10-45 min i taget i vagnen eller vaggan :/
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0