Mvc

Idag ska vi äntligen till Mvc. Jag har lite blandade känslor inför besöket men överlag så känns det väldigt skönt att äntligen få ställa alla frågor. Sedan Ylva föddes här jag funderat över om det hade gått att förhindra att hon kom såpass tidigt. När man pratar med andra som har haft liknande situationer så säger de flesta att de har fått åka till sjukhuset för kontroller och de flesta har fått bricanyl för att försöka förhindra det. Jag frågade om detta många gånger de sista 2 veckorna av graviditeten eftersom det inte kändes helt rätt men jag fick aldrig göra någonting sånt. Hade det gått att förhindra om jag hade fått behandling när de såg att tappen var påverkad och jag sa att sammandragningarna hade ökat? De såg ju att tappen var såpass påverkad att de beordrade vila först och sedan sängläge. Varför sa de inte åt mig att åka in då? Om vi skulle bestämma oss för ett syskon, hur stor är risken att det händer igen då? Kommer jag få hjälpen jag behöver nästa gång? Läkaren var ju uppenbarligen medveten om att det var på gång sista gången vi var där eftersom. han sa att vi skulle förbereda oss på att kanske få ett decemberbarn så VARFÖR gjorde han ingenting?? Har de gjort fel eller är det normalt att man inte tas seriöst som förstföderska? Var det jag som gjorde fel för att jag inte åkte in själv och var så naiv att jag bara lyssnade på läkaren? Är allting mitt fel? Har väldigt många frågor...


Kommentarer
Jenny L

Hej!
Har läst din blogg ett tag (hittade den via familjeliv, mitt nick där är hösthäxa om du är nyfiken på mig).

Jag hoppas verkligen du får svar, låter så konstigt att de inte ens försökte fördröja förlossningen. Kram

Svar: Hej! Hittar inte dig på familjeliv, står att det inte finns någon med det nicket :S
Tack! Nu fick jag självklart ett samtal om att min BM vabbar så jag måste vänta en hel vecka till innan jag får svar tyvärr :/
None None

2013-02-11 @ 10:13:19
URL: http://oktoberalva.blogspot.com
Jenny L

OJ! Skrev mitt gamla nick, Ulltussen ska det vara :-) hänger mycket i emmaljunga tråden bland annat! Men min blogg berättar nog mer om mig.

Gu vad tråkigt :-( man vill ju ha svar fort eftersom man oroar sig så.

Svar: Ja men då vet jag ju vem du är :)
Ja jag har räknat dagarna senaste veckan och äntligen skulle jag få komma dit men så får man det samtalet 1 timme innan man skall vara där...
None None

2013-02-11 @ 10:40:22
URL: http://oktoberalva.blogspot.com
Jenny L

Mmm förstår det, speciellt när allt startade så tidigt. Och som du säger hur blir det nästa gång. Hoppas tiden fram till ditt nya möte går fort!

Svar: Tack!
None None

2013-02-11 @ 10:49:21
URL: http://oktoberalva.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0