Lång natt och BVC besök

Inatt hade Ylva ont i magen IGEN så vi lyckades till slut somna kl 2.. Behöver jag säga att vi har varit trötta? Har dock sovit i skift nu på dagen så att vi ska orka med det om det händer igen. Frågade om det på bvc eftersom det har varit så varje kväll i en vecka nu. Hon sa att det kan vara en tillväxtperiod eller lätt kolik. Det skulle också kunna vara mjölkprotein så blir det inte bättre inom några dagar så kommer jag få låta bli ALLT som kan innehålla mjölkprotein. Det är inte bara tydliga mejeriprodukter utan bröd m.m. också. Det som kommer vara svårast är nog att inte kunna steka kött i smör. Blir inte lika gott i olja :/
 
Än så länge så går det fram och tillbaka med mitt pump-experiment. Ena dagen verkar det som om det inte finns mat alls medan det andra dagen kan vara så att jag måste pumpa 3-4 gånger för att det finns för mycket. Hon har iaf gått upp till 3855g nu så nästan 300(!)g på en vecka! Är inte konstigt att jag tycker att hon inte gör annat än att äta vissa dagar. Ska tillbaka igen om en vecka för att se om jag kan fortsätta med att enbart pumpa när det känns som om det behövs *hoppas hoppas*.
 
Den här veckan har vi ingenting planerat mer än att Robert tycker att vi ska gå på "date" på lördagen. Han har redan frågat sina föräldrar om de kan ha Ylva så vi får se hur jag känner när det börjar närma sig. Vet inte helt om jag är redo att åka ifrån henne enbart för "nöje". Det var en annan sak när jag skulle operera mig och jag visste att det skulle ta max 2 timmar inklusive körtid. Då sov hon mer också och var inte alls lika "mammig". Vissa dagar är det enbart jag som duger och tänk om det är en sån dag på lördagen? Tänk om hon är jätteledsen i flera timmar bara för att jag inte är här.. Nej vi får se på lördagen. Hur som helst så kommer de hit och äter middag med oss (Robert ville äta middag och gå på bio men jag tycker att det skulle bli allt för många timmar) så får vi se efter det om jag känner mig bekväm med att åka iväg. Vet att det skulle vara bra för oss att få lite tid bara för varandra. 
 
Torsdag nästa vecka blir en lång och jobbig dag. Har fått tid hos läkaren kl 10.30 för att ställa alla frågor. kl 11.00 hos BM på mvc för att ta cellprov och kl 13. har jag fått tid hos psykologen. Känns ju bra att ha första tiden hos henne 2 timmar efter jag har pratat med läkaren :P Hoppas det är en bra psykolog så att jag kan få hjälp att bearbeta sjukhustiden. Jag kanske inte pratar mycket om det längre och utåt så verkar jag må bra men allt för ofta så tänker jag på det. Har man inte varit med om det själv så kan man inte helt förstå hur det känns. Är så oerhört glad att jag har min syster som har varit med om nånting liknande. Hon är en av de få jag kan prata med om det som vet vad jag menar. Oron, skuldkänslorna och alla andra tankar som kommer då och då kan jag ventilera till henne. Kommer nog iaf vara helt slut efter den dagen.
 
Kan bjuda på lite bilder från de senaste dagarna. 
 


Kommentarer
Maja

Härlig viktuppgång! :) men va lite snö ni har! Lyxigt ;) vi har nog runt 20cm + alla dessa vallar som ligger överallt!

2013-02-27 @ 17:36:08
URL: http://Lillpyretsmamma.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0