Vet inte helt vad jag ska skriva...

Åkte upp till östkusten nu i helgen som var och stannade där några dagar. Robert var tvungen att åka hem igen för att jobba sen kom han och hämtade mig och Ylva på tisdagen. Det har varit några stressiga dagar och jag har hamnat efter med beställningarna men igår kom jag igång igen. Inte så lätt att hinna med när Ylva blev sjuk mitt i allting också..
Resan upp började lördag morgon. Lilla hjärtat är ganska förtjust i att åka bil så det gick finfint :)
När vi stannade för blöjbyte så fick hon sitta i pappas knä när jag gjorde välling och hon kopplade direkt hur man skulle göra ;)
Väl hemma hos min syster så fick Ylva fika av mormor. Det var väldigt mumsigt ^^
Senare på kvällen fick hon testa att dricka ur pipmugg för första gången. Hon var himla duktig :D
Hon fick en jättefin gitarr av mormor också.
Såhär glad var hon efter att ha sparkat mig i ansiktet halva natten (behöver jag säga att det var skönt att komma hem så att hon sov i egen säng igen?).
Hennes fina kusin höll henne sällskap på morgonen medan jag gjorde iordning frukost :)
Så kom pappa(morfar) och Alek och de hade med massor med fina presenter till Ylva :)
Morfar försökte underhålla Ylva men det var nog nästan han som tyckte att gitarren var roligast ;)
Så gick vi ner till centrum och åt pizza. Ylvas fadder "tant Alice" joinade oss också ^^
Isak ville gå med vagnen hela tiden och Ylva var väldigt glad och pratsam ^^
På morgonen var hon som vanligt jätteglad och nöjd :D
Så kom vi hem och på vägen hem blev hon jätteförkyld och fick feber :/ Det bästa stället att sova då är vagnen så att hon kunde halvsitta lite.
När hon sov så kom jag äntligen igång med att ordna det som skulle sys!
Hann inte med mycket igår men började med lite småsaker för att komma igång iaf :)
Blev en present som ska till Norge också :) En baggymössa till storasyster och en mini till bebisen som kommer i mars :)
 Nu vill jag bara att hjärtat ska bli helt frisk igen så att min snälla och glada dotter kommer tillbaka igen..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0