Senaste veckan (igen)

Har inte haft tid eller ork att skriva så mycket senaste veckan. Vet knappt vart senaste veckan har tagit vägen. Robert började jobba igen förra veckan så jag och Ylva spenderade mycket tid med grannen och hennes dotter. I helgen var två av Roberts bröder och en av deras kusiner här igen och nördade sig :P
Får bli en snabb bildupdate igen eftersom Ylva är vaken och inte roar sig själv allt för länge.
Ylva fick sova i vaggan i måndags efter en liten olycka där hon hade lyckats ta av sig blöjan i sängen. 
Det gick mindre bra att sova där så vi hade en väldigt lång morgon här där hon vägrade sova och var allmänt gnällig..
Hon har börjat visa lte smått intresse för att krypa men hon har bara kopplat hur man gör med bakdelen :P
Var hos grannen och de lekte som vanligt ganska våldsamt :P 
Ylva tog granndotterns napp och lånade ut in tumme istället. Den var inte jättemumsig så jag hann precis ta kort.
Börjar bli svårt att ta kort nu när hon sprattlar så mycket!
Dagen efter var vi ute i solen i stället. Eller ja, vi sitter ju alltid i skuggan pga barnen. 
Bröderna hann knappt sätta sig i soffan innan Marcus snodde Ylva från Robert :P
Mys med bästaste farbror ^^
Lite bus på morgonen också ^^ En klar favorit hos Ylva :D
Och idag gick hon till och med med på att sitta och mysa hos mig ett tag på morgonen :)
 
Idag ska vi till bvc för vägning och mätning. Väldigt nyfiken eftersom det är 1,5 månad sen vi var där senast. Lillfis skulle ha blivit 6 månader i helgen men nu är hon istället 7,5 månader. Börjar få lite panik över hur fort tiden går!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0