Rörigt+sjukdom=sliten!

Senaste veckan har varit allmänt rörig för oss. Det bestämdes i måndags att min systerson ska bo hos oss en termin och i fredags kom de hit med flyttlasset. Just nu ligger han och sover och imorn ska han gå första dagen i skolan här i Borås. Han är nervös men tycker ändå att det ska bli ganska spännande :) Blir en väldig omställning för oss att ha en 11-åring boende hos oss men han är ju faktiskt väldigt snäll och lyssnar trots allt väldigt bra på oss när vi säger till honom. 
 
Förutom all stress runt detta så blev både jag och Ylva sjuka. När vi var uppe på östkusten förra helgen så blev vi smittade av min lillasyster/mamma och vi är fortfarande inte helt friska. Har iaf varit feberfria några dagar men känner att vi inte är helt på topp än. Ylva är fortfarande himla snuvig men hon är faktiskt väldigt snäll och glad ändå :)
 
Idag har jag äntligen orkat ta tag i några beställningar igen så snart har jag kommit ikapp :) Är så slut just nu att det får bli ett kort inlägg..
Min syster var här i fredags och lämnade av ett "flyttlass" så nu har Ylva flyttat in hos oss igen och min systerson har Ylvas rum. Från väldigt rosa och fluffigt till väldigt "bilar, tv-spel, biltidningar" på 1 dag :P 
Lördagen som jag hade tänkt städa och sy (när mamma var här och kunde ta hand om Ylva) så låg jag istället på soffan och frös.. Tur att jag har en sån underbar man som köper en knallrosa underbar filt och lite choklad till mig när jag är sjuk ^^
I morse innan mamma och min lillasyster åkte hem så slängde jag ihop en mössa till min lillasyster efter hennes önskemål :)
Ylva fick träna på att sitta massor när mamma var här. 
Och hon är ju himla förtjust i sin fina gitarr som hon har fått också :)
Började med en annan beställning också men fick helt hjärnsläpp efter ett tag. Fodrad overall är väl kanske inte det bästa att börja med dagen efter man har legat i fosterställning med feber :P
Trots att hon är jättesnuvig så är hon ändå väldigt glad och snäll <3
Och nu på kvällen blev en till beställning färdig :) Är barnsligt förtjust i det här tyget själv. Funderar på att sy en höstoverall till Ylva i det. Fodrad med rosa fleece :D
 
Men nu får det vara läggdags för mig också. Ska snart upp och följa Isak till skolan. Hoppas jag inte glömmer nånting viktigt! Var några år sen jag gick i skolan och har ju inte direkt haft hand om någon annan i den åldern innan :P Tur att han vet på ett ungefär vad som behövs ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0