BVC igår

Igår var vi på bvc och oj vad skruttan växer! 7510g och 71cm nu. Hon börjar komma ikapp med kurvorna och har fått lite mer hull :) Hon är fortfarande lång och smal men nu har hon lite reserver så att hon borde klara en förkylning eller liknande utan problem :) 
Utvecklingsmässigt är hon mer sin korrigerade ålder däremot. Hon är 7,5 månader nu men motoriskt är hon mer som en 6 månaders. Det är så irriterande att sköterskorna på bvc säger att vi ska räkna henne som 7,5 månader och när man pratar med andra prematurföräldrar som fortfarande har kontakt med neo så säger de att personalen där säger att vi ska räkna henne som 6 månader. Det känns som man får en sån himla press på sig då! Jag försöker se henne som 6 månader nu och är glad att jag ser att hon utvecklas dagligen men det finns alltid ett "men" som ligger långt där inne och stör... Skulle tillbaka igen i september och då ska de ta tester för att se om hon hänger med i utvecklingen eller inte. 
 
Psykologen jag har fått träffa via mvc är som den jag hade innan. Insnöad... Vem som helst förstår ju att man måste arbeta på helheten och inte bara fixera sig vid en sak! Hon sa tydligt förra veckan att hon enbart kan hjälpa mig med rädslan att skaffa fler barn. Att ångest m.m. runtom påverkar det sket hon fullständigt i. Till och med bvc-sköterskan tyckte att jag skulle prata med vårdcentralen om att få träffa någon annan istället. Ska ändå till läkaren om 2-3 veckor så då kommer jag passa på att fråga då. Nu är bara frågan, ska jag fortsätta prata med psykologen jag träffar nu tills jag får en annan? Kan inte påstå att det har "klickat" mellan oss än och efter 4-5 träffar så borde man känna det där "jo men hon verkar bra". Får se hur jag gör. Just nu känns det ganska meningslöst att gå dit. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ylvasmamma.blogg.se

Kommer skriva lite för att jag själv ska ha koll på dagarna och för att inte behöva svara på alla frågor flera ggr. Kommer skriva om allt och ingenting men det kommer nog kretsa mest runt Ylva som föddes nästan 7 veckor för tidigt. Jag kommer lägga ut väldigt mycket bilder eftersom vänner och familj bor långt borta och jag inte vill spamma på fb för de som inte vill se ;) De som vill se nya bilder på henne får möjligheten via bloggen istället så behöver jag inte sitta och skicka massmail flera gånger i veckan.

RSS 2.0